Właściciele firm notorycznie snują domysły, jakie metody marketingowe obrać, by podwyższyć grono kupujących, aby powiększyć dochody przedsiębiorstwa. Obecnie reklama nie ogranicza się tylko mediach typu: prasa, lub telewizja. Działania promocyjne są teraz potwornie zawiłym mechanizmem i korzysta z wielu metod. Niesłychanie popularna jest reklama w Internecie, a zwłaszcza jej odłam tzw. social media marketing. Powinniśmy nadmienić, iż nie jest to natarczywa wersja reklamy, którą klienci omijają szerokim łukiem.
Social media to czynności wykonywane na serwisach skupiających społeczność w Internecie. Najpopularniejszymi i w związku z tym często wykorzystywanymi portalami skupiającymi społeczność w Polsce są: Grono.net, Kwejk, Google+, YouTube. Jest to metoda, która zaczyna się rozwijać. W naszym kraju mało, bo 5 % podmiotów działa w zakresie social media. Bezsprzeczny jednakowoż jest naturalnie fakt, że jest to metoda bardzo przyszłościowa, ponieważ Internet rośnie w siłę, a ilość surfujących nieustannie rośnie. Ważne jest zaistnienie firmy na Facebooku, założenie tam fanpage’a i systematyczne zdobywanie fanów. Kolejnym sposobem na promocję jest tzw. custom publishing. Są to narzędzia reklamy, które w znakomity sposób tworzą postrzeganie firmy przez klientów. Klienci w sposób bardziej przychylny odnoszą się do tego typu promocji, gdyż nie narzuca się ona klientowi, umożliwia wybór np. w sprawie zostania fanem firmy. To w gestii klientów jest decyzja, czy chcą otrzymywać informacje dotyczące firmy. Dlatego też taki model reklamy naprawdę przynosi rezultaty.