Przedsiębiorcy notorycznie stają przed pytaniem, jakie narzędzia promocyjne wybrać, aby podwyższyć grupę osób zainteresowanych produktami i usługami, aby podnieść przychody firmy. Dzisiejsza reklama nie ogranicza się jedynie środkach masowego przekazu takich jak radio, lub tv. Reklama jest obecnie nadzwyczaj wieloczęściowym mechanizmem i wykorzystuje wiele technik. Nadzwyczaj popularna stała się reklama w Internecie, a zwłaszcza coraz bardziej popularny tzw. social media marketing. Musimy wspomnieć, iż nie jest to dokuczliwa wersja reklamy, jaką klienci omijają szerokim łukiem.
Social media to działanie na serwisach społecznościowych w Internecie. Najpopularniejszymi i co za tym idzie bardzo często wykorzystywanymi serwisami społecznościowymi w Polsce są: Grono.net, GoldenLine, Google+, Flaker. Jest to narzędzie dopiero zaczynające się rozwijać. W Polsce mały odsetek, bo tylko 5 % przedsiębiorstw wykorzystuje social media. Bezsprzeczny jednakże jest naturalnie fakt, że jest to metoda bardzo przyszłościowa, ponieważ Internet notuje błyskawiczny progress, a ilość jego użytkowników systematycznie wzrasta. Ogrom firm wybiera Facebooka, założenie tam fanpage’a i aktywne pozyskiwanie fanów. Kolejnym sposobem na reklamę jest tzw. custom publishing. Są to narzędzia promocji, które w doskonały sposób kreują postrzeganie firmy przez klientów. Klienci bardziej przychylnie odnoszą się do tego typu promocji, albowiem nie jest ona natrętna, pozwala na samodzielność wyboru np. w sprawie zostania fanem firmy. To zainteresowani decydują o tym, że chcą otrzymywać informacje dotyczące firmy. Tym samym ten model promocji jest zaskakująco skuteczny.